سایتی وان

وبلاگ آموزش مدیریت سایت و بهینه سازی سایت

سایتی وان

وبلاگ آموزش مدیریت سایت و بهینه سازی سایت

  • ۰
  • ۰

راهکار های مهم در تولید محتوا

خوانده شدن کامل محتوا توسط مخاطب علاوه بر اینکه نشان دهنده رضایت مخاطب از محتوای تولید شده است، باعث افزایش زمان حضور کاربران در سایت شما می شود که تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت خواهد داشت.با استفاده از فوت و فن ها و راهکارهایی می توانید در تولید محتوا موفق تر باشید:

  • به مطالعه مطالب در سایت های موفق مختلف ادامه دهید.همیشه به دنبال پیدا کردن مطالب مفید و جذاب باشید. لینک مطالب را در جایی به همراه موضوع آن ذخیره کنید.
  • چند نویسنده که در تولید محتوا در صنعت شما قوی هستند و سبک نوشتاری جذاب دارند را شناسایی کنید و نوشته های آنها را دنبال کنید. مطالعه هر چه بیشتر نوشته های قوی ، شما را در تولید محتوای جذاب تقویت می کند.

اما خیلی اوقات رها کردن مطلب توسط مخاطب به دلیل مفید نبودن محتوای شما نیست. بلکه نشان دهنده این است که شما در تولید محتوا نکاتی که باعث جذب بیشتر مخاطب به ادامه مطلب می شود ، توجه نکرده اید.

 

۹ نکته کلیدی برای تولید محتوای جذاب برای مخاطبان

۱- اولین جمله، نیروی محرکه‌ای برای خواندن محتوای شما است.

قانون اینرسی در مطالعه نیز صادق است. هر چه مخاطب بیشتر می‌خواند، از تمایل و نیرویش برای خواندن ادامه مطلب کاسته می‌شود. دوست دارد که به انتهای مطلب برسد و مطالعه را تمام کند.

اما مخاطبی که جذب مطلب شده باشد، به راحتی آن را رها نمی‌کند و تا انتها پیش می‌رود. جمله اول همان نیرویی است که خواننده را تا آخر محتوا می‌رساند؛ هرچه قوی‌تر باشد، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

copywriting

 ویژگی‌های انتخاب ماهرانه برای جمله ابتدایی

لزومی ندارد که جمله اولیه شما دقیقاً با عنوان و یا موضوع مطلبی که می‌خواهید در ادامه به آن بپردازید در ارتباط باشد. بیشتر از هر چیز باید هدفتان جلب توجه و انگیزه مخاطب به خواندن محتوا باشد. سه ویژگی زیر، ویژگی‌هایی است که استفاده از آن‌ها در جملات ابتدایی مؤثر است.

  • مختصر نویسی

اگر به متن‌های نگارنده‌های حرفه‌ای نگاهی بیندازید، خواهید دید که جملات ابتدایی را معمولاً کوتاه انتخاب می‌کنند. حتی گاهی از عبارت کوتاهی به‌جای جمله استفاده می‌کنند و یا با استفاده از یک جمله تکمیل‌نشده، خواننده را به خواندن جملات بعدی دعوت می‌کنند.

  • گفت‌وگو

شروع متن با بیان مکالمه بین دو نفر و یا به‌صورت گفت‌وگوی مستقیم با خواننده می‌تواند به گیرایی محتوای شما اضافه کند. حس ارتباط و صمیمیت را منتقل کند و یا خواننده را در فضای احساسی جدیدی وارد کند.

  • جملات مبهم و یا سؤال‌برانگیز

اگر جملات ابتدایی شما دربرگیرنده سؤال باشد و یا ابهامی در جمله وجود داشته باشد، احتمال اینکه خواننده به خواندن ادامه مطلب ترغیب شود، بیشتر خواهد بود.

 

کپی رایتینگ

۲-  نگارش پاراگراف اول، تأثیرگذارترین قسمت محتوا، را با دقت انجام دهید.

در پاراگراف ابتدایی نوشته‌هایی که بیشتر اهداف آموزشی دارند، سعی کنید مخاطب را در جریان کلیت موضوع مورد بحث در آن متن قرار دهید. در نگارش این سبک مطالب، ضمن حفظ جذابیت و بیان اهمیت محتوا، باید چارچوب خوبی برای نوشتار خود ارائه دهید، تا خواننده بداند در ادامه با چه موضوعاتی روبه‌رو خواهد شد.

البته در نوشته‌هایی که جنبه بازاریابی محتوا در آن‌ها پررنگ‌تر است، نکته بالا همیشه صادق نیست. ولی آنچه لازم است انجام دهید، این است که فضای محتوای خود را به سمت موضوع اصلی هدایت کنید تا خواننده سردرگم نشود و بداند کلیت موضوع چیست.

 

آموزش تولید محتوا برای مبتدی ها

 

شاید اصلا ندونید که محتوا و تولید محتوا چی هست و فقط چند بار اسمش به گوش تون خورده باشه یا اینکه فقط شنیده باشید که این روزا یکی از پولساز ترین شغل های دنیا تولید محتواست؛

یا شایدم بدونید چی هست ولی بلد نباشید که چه طوری باید تولید محتوا کنید؛

یا شایدم میدونید چی هست و در حد تفننی بلد هم هستید یه چیزایی تولید کنید، ولی نتونستید به عنوان یه شغل ازش پولسازی کنید؛

به هر حال توی هر کدوم از این موقعیت ها که هستید هیچ اشکالی نداره چون قرار نیست همه در مورد همه چی بدونن و همه ی مهارت ها رو بلد باشن .

اما همین جا باید یه تصمیم مهم بگیرید و اونم اینه که : اصلا دوست دارید این شغل پولساز و جذاب و دوست داشتنی رو یاد بگیرید یا نه ؟

اگر جواب تون مثبته و آماده‌ی شروع یادگیری هستید، من دقیقا میخوام توی دوره « نقطه شروع » بهتون بگم که باید چی جوری شروع کنید و چه چیزایی رو یاد بگیرید و چی جوری از تولید محتوا پولسازی کنید و…

منابع :

https://college.tapsell.ir/content-creation/

https://writena.com/category/beginner/

  • ۹۸/۱۲/۲۰
  • سایتی وان سایتی وان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی